תפריט נגישות

סמל סאלח טאפש ז"ל

בית ג'אן

בית ג'אן

אלבום תמונות

היישוב הגבוה ביותר בארץ, שוכן בגליל העליון מול הר מירון ומתנשא לגובה של 940 מ' במרחק 19 ק"מ מהעיר צפת. מספר תושביו מגיע ל-10000 נפשות כולם דרוזים. הישוב הוא בין הישובים הדרוזיים העתיקים. הוא היה קיים לפני אלפי שנים ובעת יסוד הדת הדרוזית קבלו תושביו את הדת והצטרפו אליה. הכפר מוזכר במקורות ערביים בתור ישוב דרוזי יחד עם הכפר הסמוך שהיה קיים בשם זאבוד בתור ישובי מאוכלסי דרוזים.
התושבים עסקו בעבר בחקלאות באדמות הסמוכות להם ובאדמות הנמצאות בעמק החולה שהיו שייכות להם. באדמות ההרריות מסביב גדלו כרמי גפנים מהמשובחים ביותר וכן סוגי פירות אחרים. אחרי קום המדינה ננטשה החקלאות על ידי מספר רב של תושבים ואלה עוסקים בעבודות שונות. היישוב התפתח מאד בשנים האחרונות ותושביו שומרים עדיין על הצביון המסורתי. קיים בו אתר קדוש על שם אחד ממייסדי הדת הדרוזית אשר התגורר באזור תקופה קצרה.
בן הכפר השיך רג'א קבלאן הוא איש דת (אימאם) מזה שנים, ראש המועצה המקומית לשעבר וחבר המועצה הדתית הדרוזית.
במועצה נמצאים עוד חברים מבית ג'ן ביניהם שיך והאב חרב אשר הוסכם על ידי כל הפלגים בעדה הדרוזית להפקיד בידיו את המפתח של תיבת התרומות בקבר יתרו. מהכפר הזה נבחרו שלושה חברי כנסת, הראשון מר שפיק אסעד (כיום ראש המועצה המקומית), מטעם מפלגת שינוי, השני, מר אסעד אסעד, מטעם הליכוד, שהיה גם חבר משלחת ישראל לאו"ם ולשיחות השלום במדריד והשלישי מר מחמד נפאע, מטעם המפלגה הקומוניסטית. בכפר חי מספר גדול של קצינים בכירים בכל זרועות הביטחון, אחד מהם מר מגלי והבה נבחר להיות מנכ"ל המשרד לפיתוח אזורי לראשונה מקרב המיעוטים. אחיו מר סמיר והבה הוא עוזר ראש הממשלה ויועצו לעניינים ערביים.

בניית אתרים: